Tuesday, June 28, 2011

KAEDAH RAWATAN

AMARAN : Ini adalah penjelasan kaedah @ cara perubatan yg selalu di gunakan oleh TK apabila merawat pesakit .Tidak semestinya para pesakit mesti melalui semua kaedah ini . Kaedah ini adalah semata-mata ikhtiar sahaja yg menyembuhkan adalah Allah s.w.t .

Mudah-mudahan penjelasan ini dapat menghilangkan sangka-sangka manusia terhadap PKMF TK ( PK TKAF ) . Kami bukannya pengamal perubatan alternatif ataupun bomoh dan kami bukannya ahli mentalaah kitab -kitab @ alim kitab . Kami hanya pengembara dan pengkaji alam jin dan isinya semata-mata utk mengesakan Zat Allah s.w.t .

Ilmu Perubatan ini adalah semata-mata kurniaan Allah kepada TK dan semata-mata untuk membantu manusia yg ditimpa kesusahan .

Dan bantu membantulah kamu di dalam kebaikan dan takwa dan janganlah kamu bantu membantu ke arah dosa dan maksiat @kejahatan.

KAEDAH RAWATAN

1) Mandi limau

Yg bermaksud ma ndi menggunakan air limau nipis yg telah di bacakan ayat al quran seperti ayatul kursi dan sebagainya

caranya ialah .

• 1- Pesakit akan mandi seperti biasa seperti mandi -mandi yg biasa dilakukan oleh pesakit pada hari -hari yg lain .

• 2- Setelah itu pesakit itu akan mengambil wuduk

• 3- Setelah itu barulah limau yg telah di bacakan ayat suci Al quran itu di potong dan diperahkan ke dalam air mutlak yg telah di isi ke dalam baldi yg bersaiz sederhana .

• 4- Pesakit akan duduk mengadap kiblat dan menarik nafas sedalam-dalamnya dan berniat mudah-mudahan segala penyakit dari pelbagai punca seperti salah sendiri .rasukan jin ,saka dan sebagainya akan keluar seperti aliran air keluar daripada tubuh badan pesakit .Insyaallah .

• 5- Ketika berniat seperti di atas maka air akan di jiruskan secara perlahan-lahan yg pada masa yg sama nafas pun di lepaskan secara perlahan-lahan sehingga lah air limau yg dijirus itu habis dan nafas pun telah dikeluarkan sepenuhnya secara serentak .

• 6- Air limau yg membasahi tubuh badan itu hendaklah dibiarkan sahaja kering sendiri yg bermaksud tidak perlu dilap menggunakan kain tuala . maka selesailah proses mandi limau itu .

Para pesakit kadang - kadang di benarkan mandi sendiri ..bagi pesakit yg agak kronik dan perlukan pengawasan bagi pesakit lelaki akan dimandikan ( mandi limau sahaja ) oleh lelaki dan pesakit perempuan akan dimandikan ( mandi limau sahaja ) oleh perempuan . Pesakit akan memakai kain mandian yg sesuai ketika mereka mandi .


Kes dan tropong

Rawatan dengan menggunakan air limau nipis ini juga boleh digunakan untuk kanak-kanak yg sering menangis sehingga tangisannya itu mampu mencuit kejengkelan ibu dan bapa kanak-kanak itu .

Kami ada satu kes iaitu anak salah seorang ahli PK TKAF ( PKMF TK )iaitu Sang Muslihat sering menangis yg tidak diketahui punca dan asbabnya . Suatu hari TK telah mengajarkan kepada SM cara rawatan dgn menggunakan air limau nipis iaitu ..

Setelah air limau itu dibacakan ayat suci Al Quran lalu di belah kemudian terus sahaja dilumurkan ke kepala anaknya sehingga yg sepatutnya . Hasilnya kanak-kanak itu terus tidur dengan nyenyak dan melupai tangisannya .Wallah a'lam .

Niat ketika membaca ayat suci Al Quran ke atas limau amatlah penting .suatu pengalaman dari sahabat kami iaitu SPS ketika dia hendak memandikan limau ke atas anaknya , Tiba-tiba dia meminta isterinya meneropong perbuatannya itu .

Alangkan terkejutnya Sang Isteri melihat aura hitam keluar melalui tapak tangannya dan dengan segera menegur suaminya ... Bang .... Abang wajib betulkan niat / kaedah ni bang ..nampaknya tidak menjadi ... ada aura hitam keluar dari tangan abang!

SPS pun terkejut dan tersedar serta membetulkan niatnya .... kemudian dia memulai kembali kaedah itu ...dan pada kali ini isterinya melihat suatu aura yg bercahaya keluar dari tapak tangan dan masuk ke dalam limau tersebut ...maka berjayalah SPS melimau limau untuk anaknya itu .

Air limau nipis adalah masam dan bersifat asid dan menghakis pada fizikalnya tetapi apabila di gunakan utk rawatan ke atas pesakit maka ia bertukar menjadi suatu agen untuk menghakis saka-saka ,penyakit -penyakit dan unsur -unsur jin sesuatu seperti zahirnya yg bersifat menghakis itu .


Cara yg ke 2

Solat taubat ,solat tasbih dan bertasbih

Kaedah rawatan yg seterusnya yg selalu di gunakan oleh TUAN KELARIAS ketika merawat pesakitnya ialah mewajibkan pesakit ( walaupun sunat) demi penyembuhan yg berkesan dan berterusan ialah dengan melakukan solat taubat , solat tasbih dan bertasbih

Segala musibah yg menimpa manusia dari pelbagai punca seperti di timpa kemalangan , di rasuk jin , terkena sihir semuanya disimpulkan oleh TK sebagai salah diri sendiri bukan salah orang lain .

Tuan Kelarias melarang para pesakitnya apabila terkena sihir terus menuduh sipulanlah yg melakukan perbuatan tersebut ,sipulanlah lah yg bersalah aku tidak bersalah dan aku dizalimi .

Untuk memudahkan kesembuhan daripada unsur-unsur jin itu para pesakit wajiblah mengakui bahawa apa-apa yg menimpa dirinya itu adalah atas kesalahan dirinya sendiri .

Dengan akuan kesalahan itu mudahlah dan lebih cepatlah kesembuhan atas diri pesakit kerana meletakkan musibah itu adalah daripada kesalahan diri sendiri dan datang daripada Tuhan dan mempunyai hikmah yg tersendiri .

Bak kata bijak pandai ..adalah lebih baik kita beri mereka joran berbanding ikan supaya mereka boleh mencari ikan apabila mereka mahu makan . jika kita beri dia ikan maka apabila ikan itu habis ...maka laparlah kembali lah mereka itu .

Solat taubat . Semua manusia itu melakukan kesalahan dan sebaik -baik manusia yg melakukan kesalahan itu adalah yg bertaubat . Kembalilah kepada Allah maka Allah akan menerima taubat manusia itu dan lancarlah bantuan Allah selepas drp itu .


3) Pengeras

Artikal ini adalah pengalaman salah seorang ahli PK TKAF ( PKMF TK ) iaitu yg digelar Sang Serikandi Cinta Merah . ...........SK hanya mengcopy dan paste sahaja

Pengeras atau mahar sering diberikan dalam pengubatan alternatif. Dahulu hamba juga tertanya-tanya mengapakah perlu diberikan pengeras bukankah ia seharusnya ikhlas untuk membantu sesama mahluk. Hamba tidak pernah bercita-cita atau termimpi akan terlibat dengan dunia pengubatan ini apatah lagi ilmu yang sangat cetek dalam dunia pengubatan ini. Penglibatan hamba adalah secara tidak sengaja.

Apabila hamba terlibat dengan dunia kerohanian ini dengan izin ALLAH hamba memperolehi sedikit gula-gula pemberian ALLAH. Berkemungkinan besar gula-gula ini untuk menguatkan kepercayaan dan iktikad hamba di dalam alam kerohanian ini tidak lebih dari itu.

Berapa lama hamba akan merasai kemanisan gula-gula ini hanya ALLAH yang mengetahuinya... Gula-gula itu adalah hamba mampu meneropong ke alam yang satu lagi dengan izin ALLAH semata-mata. Bukanlah setiap masa hamba mampu. Tapi terkadang hamba juga takut jika ini hanya angan-angan atau daya imiginasi hamba sendiri.

Suatu malam hamba telah bermimpi diberikan sebatang kayu oleh TK . Apakah kegunaan kayu itu tidaklah hamba mengetahuinya. Kayu yang panjang itu tidaklah hamba nampak hujung dan pangkalnya hanya dihadiahkan TK pada hamba... Setelah dirujuk kepada TK itu adalah salah satu alat alam kerohanian. Apakah kegunaannya tidaklah hamba mengetahuinya..

Perjalanan hamba dalam dunia pengubatan ini bermula ketika anak hamba sakit. Tidak tahu hujung pangkalnya anak hamba yang berusia setahun itu mengalami muntah-muntah yang tidak berhenti-henti. Hati hamba sebagai ibu sangatlah cemas apabila menerima panggilan dari nurseri mengenai keadaan anak hamba.

Sehinggakan air masak pun dimuntahkanya semula. Berkat panduan SPS yang pernah menerangkan tentang kaedah ringkas pengubatan itu hamba bermula dengan anak hamba sendiri.

Dengan izin ALLAH ...hamba dapat melihat anak hamba terbaring keletihan. Hamba masuk ke dalam perutnya dan hamba nampak jin-jin yang duduk bersuka ria di dalam perutnya. Dengan izin ALLAH hamba menggunakan kayu kerohanian untuk membelasah kesemua jin tersebut. Jin itu kebanyakkanya bertanduk dan berekor. sebanyak 5 ekor hamba singkirkan.

Setelah hamba lihat sudah tiada dalam pandangan hamba... Hamba bergegas pulang untuk melihat keadaan anak hamba. Dia masih keletihan dan muntah lagi ketika hamba sampai. Hamba pun sudah bersedia untuk menghantarnya ke hospital. Sampai di sana, doktor memeriksa keseluruhan anak hamba, tiada tanda-tanda dia menghidapi demam, jangkitan kuman di perutnya atau mengalami sebarang penyakit yang boleh menyebabkanya muntah-muntah.

Hanya dengan berbekalkan ubat tahan muntah, hamba membawa anak hamba pulang ke rumah. Di rumah anak hamba ada memuntahkan lendir sebanyak 2 kali dan selepas itu dengan izin ALLAH dia sihat dan ceria seperti biasa. Tanpa dapat dijelaskan dari segi perubatan zahir apakah sebenar-benar punca penyakitnya.

Hamba pernah diberitahu untuk meminta pengeras setiap kali melakukan bantuan pengubatan. Pada mulanya hamba tidak mengerti apakah puncanya diperlukan pengeras itu. Setelah melalui kejadian yang kedua barulah hamba mengerti kepentingan pengeras.

Sewaktu hamba di Singapura hamba menerima panggilan telefon dari makcik hamba. Mengatakan seorang kenalan rapat keluarga kami sedang sakit. Sakitnya tidaklah diketahui apa puncanya. Tapi dikatakan sudah tidak mampu bangun dan hanya terbaring sendirian sahaja. Telah dirujuk dengan seorang ustaz diselatan tanah air dan dikatakan ini adalah perbuatan org yg disebabkan dosa-dosanya sendiri.

Ustaz berkenaan menasihatinya menangung sahaja apa yg berlaku sebagai kifarah dosa. Kenalan keluarga hamba ini dinamakan sebagai Kak L sahaja. Kak L ini sangat cantik orangnya. Dengan ketinggian umpama super model, kulit yang putih melepak dan keayuan wajahnya dia memang menjadi perhatian kemana-mana sahaja dia pergi. Dahulunya bukan sahaja sangat cantik tapi sangat berjaya dalam perniagaan restorannya bersama suami.

Masa itu hamba masih belajar lagi. Hamba juga kagum dengan kemewahan Kak L yang dimiliki kerana Kak L mampu menghabiskan 4-5 angka sehari hanya untuk bershopping. Bukan niat hamba untuk memburukkan sesiapa namun sebagai iktibar diri hamba sendiri.

Panas yang disangkakan berpanjangan rupanya tidak selalu sampai ke petang. Sesungguhnya rezeki dan kemewahan itu dari ALLAH bila-bila sahaja ALLAH boleh mengambilnya semula dengan sebegitu mudah sekali.

Jika melihat cara hidupnya yang dahulu tidak dapat hamba bayangkan kesudahannya begini. Maka hamba juga muhasabah diri dengan iktibar yg ada ini. Apapun yang kita miliki tidak akan kekal ia datang dengan ujian agar kita tidak hilang pertimbangan apakah niat utama kita didunia yg fana ini.Gagal dalam perniagaan dan perkahwinan menyebabkan Kak L menghadapi pelbagai dugaan sekarang.

Mendengarkan keadaan Kak L yang dikatakan tenat itu hamba merasa sangat simpati. Dikatakan sesiapa yang menolong Kak L juga akan ditimpa musibah. Sesungguhnya dengan ilmu yang sangat cetek ini hamba tidak yakin dapat membantu. Namun sebagai hamba ALLAH , hamba ingin menghulurkan bantuan sedayanya hamba bukan kerana ilmu yang hamba ada tapi kerana ALLAH semata-mata. Jika berjaya ianya adalah pertolongan dari ALLAH jika gagal ia juga adalah dengan izin ALLAH yg pasti ada hikmahnya.

Maka dengan pertolongan ALLAH semata-mata, hamba dapat melihat keadaan Kak L yang terlantar di pembaringanya. Di atas kepalanya ada seekor Gunduk yang sangat besar duduk disitu dan seekor lagi gunduk yang sangat besar duduk dilututnya. Mungkin disebabkan itulah Kak L tidak mampu mengangkat kepala dan bangun. Menggunakan kayu tersebut dengan izin ALLAH jua hamba mengikat kedua-dua ekor gunduk itu dan dihantarkanya pergi. Hamba sendiri tidak tahu keberkesanan rawatan. Selepas itu hamba menunaikan solat tasbih dengan 2 rakaat terakhir hamba hadiahkan kepadanya. Mudah-mudahan jika ada yg lainnya akan terkeluarlah dari tubuh Kak L.

Keesokkanya hamba bertanya kepada makcik hamba bagaimana keadaan kak L. Dikatakan Kak L sudah boleh bangun dan sakit-sakitnya telah berkurangan. Kerana dia juga telah pergi membuat rawatan tradisional di tempat lain. Alhamdulillah mungkin rawatan hamba membantu mungkin juga tidak. Namun mendengar keadaan Kak L yang sudah semakin sihat itu hamba bersyukur.

Sesungguhnya syarat pengubatan itu adalah dengan meminta pengerasnya. Namun membantu Kak L secara rahsia adalah tanpa pengeras. Keesokkanya hamba merasakan badan hamba sangat sakit. Hamba pun memulakan kaedah mandi limau. Setelah hamba mandi limau, hamba rasakan tangan kiri hamba seperti dicucuk-cucuk jarum... sangat pedih dan sakit rasanya.

Malam itu hamba bertemu TK dan menyatakan ketidak selesaan hamba. Berkat pertolongan TK keluarlah angin-angin jahat hamba itu dari tangan hamba. Hamba dapat rasakan seakan-akan ada sesuatu yang keluar dr jari-jari hamba. Setelah itu barulah hamba ketahui pentingnya pengeras itu adalah untuk mengelakkan angin-angin jahat itu dari datang kepada perawat semula.

SK menambah sedikit ..pengeras kadang-kadang ditetapkan khususnya pada penyakit-penyakit yg kronik pada pandangan perawat walaupun tidak kronik pada pandangan pesakit atau orang yg menemani pesakit . Ctnya ketika merawat pesakit yg terkena sihir - sihir yg kuat dari bomoh-bomoh Siam yg berhati kering dan mahukan mangsanya itu menemui ajal setelah mengalami penderitaan .

Walaupun perawat itu kebal daripada serangan jin dan mampu pulih kembali apabila di serang akan tetapi perlu diingat adakah anak bini dan keturunannya itu juga seperti diri perawat itu ? . Jika tidak amat perlulah pengeras itu .

Mafhum Sabda Rasulallah s.a.w :

"Sedekah itu mampu mengelakkan bala"

Dan bala itu boleh diertikan dgn ertikata yg luas ..terkena sihir juga suatu bala dan musibah ...Logiknya apabila seseorang itu membantu seseorang itu keluar darp bala'nya maka selepas itu orang yg membantu itu akan terkena bala pesakit itu . Jadi keluarkan lah sedikit wang sebagai sedekah sebagai bayaran sebagai ganti sakit dengan sihat kepada Allah untuk kebaikan diri perawat dan pesakit .

Perawat yg jujur tidak kemaruk dengan duit pesakit ...


**** Tambahan : Pesakit jarang bersifat jujur. Penyakit datang bak semut tapi nak sembuh bak ribut. Datang berubat sekali nak terus baik, sedekahnya pun bukan banyak mana. Tetapi tohmahan pula yang dapat oleh perawat." Aku dah pergi, tak baik pong....pergi baru sekali, bila perawat mula tazkirah dia beralih muka. Bila kaedah rawatan tidak nampak logik dek akal, atau tidak sama sepertimana yg di nampak dalam TV oleh perawat tersohor, hatinya mula menaruh syak wasangka.

Kaedah tercanggih dan berteknologi tinggi adalah sepertimana yg di tunjukkan oleh baginda Rasulullah. Walau tak nampak logik dan boleh di terima dek akal, hakikatnya ALlah jua yg menyembuhkan, bukan pada alatan moden, bukan pada ubat-ubatan dan bukan pada Ruqyah.

Manusia yg belajar agama dan beramal ibadah ikhlas kerana ALLAH....tidak mengharapkan pujian manusia, tidak mengejar pangkat dan glamour. Tidak sangkut pun di hatinya untuk mengejar Ijazah Sarjana Syariah, Masters atau Phd, tidak mahu di temuramah wartawan apatah lagi membuat program TV. Dgn gelaran Professor atau Doktor apatah lagi pangkat Datuk atau YB.

Ikhlas pada Allah SWT kerana hanya DIA yg wujud, makhluk dan alam adalah bayang-bayang kewujudan Nya.Hilangkan keakuan diri, yg Maha Berkuasa dan Maha Menyembuhkan Hanya ALLAH Azzawajalla. Berkhidmat pada sesama manusia takada konsep ikhlas lagi.Abu Said al Khudri bertanya Rasulullah mengenai upah 30 ekor kambing setelah menjampi ketua kampung dari sengatan kala,kata Rasulullah, bagi aku sebahagian dan selebihnya kamu bahagi-bahagikan. Sahabat ABu Said menetapkan upah terlebih dahulu, setelah pesakit sembuh baru lah apa yg dijanjikan di tunaikan. Apa kata Rasulullah.............ehhhh..mana leh camtu ...kena ikhlas....mana buleh jual ayat-ayat Allah......ada ke Baginda cakap camtu?

Kata Baginda, kamu lebih tahu akan urusan dunia kamu. Maka umat Islam terutama perawat Islam yg haq yg tak glamor, yg bukan berguru dgn yg ada pangkat Datuk @ ada Phd....susah utk kembangkan ilmunya dan berbakti secara total untuk masyarakat kerana ILMUNYA YG DI ANUGERAHI ALLAH DAN RASUL tidak diiktiraf oleh manusia. Mereka tidak mengejar belajar agama di Universiti kerana mereka tahu pengajian di Universiti sudah terputus sanad pengajiannya .......dan bukan dari Ahlul Bait.

No comments:

Post a Comment