Monday, July 4, 2011

PEMODENAN KAEDAH RAWATAN MANDI BUNGA

AROMATERAPI D-7 INFRASONIK



Membantu menghilangkan kesan sekitaran yang mengakibatkan tekanan emosi semasa
Membantu melancarkan aliran darah dan kesan asidfikasi dalaman
Membantu keseimbangan enzim dan hormon melalui pengaktifan sistem kelenjar dan keselarian isyarat neuro / saraf
Membentuk benteng pertahanan keimunan tenaga daripada serangan gangguan anasir luaran dan dalaman secara harmoni
Membantu ke arah kecekapan dan sensitiviti kederiaan untuk penyelarasan keseimbangan sistem tubuh semasa




Sesuatu amali praktikal dalam rahsia wangi-wangian dalam usaha mencari ketetapan PENCIPTA, Aromaterapi D-7 bukanlah ubat, namun ianya adalah satu menifestasi dalam mencari keserentakan masa (Qauli) dan ruang (Fi'li) untuk mengembalikan keseimbangan JISIM"

---------------------------------------------------------------------------
.....PERKAITAN WANGI DENGAN BUSUK.....

Terdapat beberapa riwayat yang jelas tentang perkaitan antara wangi-wangian itu dengan nikmat di syurga. Iman Ibnu Qayyim rah pernah menulis,

"Sesungguhnya Allah swt telah memperlihatkan kepada para hambaNya di dunia ini akan beberapa kesan yang berupa ciri-ciri syurga, Sebagai contohnya bau-bauan yang wangi dan sedap, kedinginan, pemandangan yang indah, buah-buahan yang baik-baik, segala nikmat kesukaan dan kesenangan."

Abu Sufyan dan Jabir r.a memberitakan Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud,

"Allah s.w.t berfirman kepada Syurga, Wangilah untuk penghuni engkau!, lalu Syurga pun bertambah mewangi. Maka demikianlah bahawa hawa dingin(serta keenakan baunya) yang dirasai manusia (di dunia) dikala dinihari. Iaitu sebagaimana juga Allah menjadikan api di dunia dan kepedihannya, juga kegelisahan dan dukacitanya sebagai peringatan tentang api di Akhirat."

(Hadis Riwayat Abu Nu’aim)

Disini bagaimana dikaitkan syurga, satu nikmat dan anugerah Allah s.w.t kepada hambaNya yang paling bernilai dan tinggi pemberianNya kepada mereka yang bertakwa dengan sifat wangi. Malah terdapat banyak lagi riwayat-riwayat yang dikaitkan nikmat dan anugerah Allah s.w.t dengan sifat wangi. Wangi-wangian juga adalah merupakan kegemaran Rasulullah SAW,di mana beliau pernah bersabda yang bermaksud,

"Sesungguhnya Allah menyukai setiap yang berbau harum (wangi) dan suka pada pakaian yang bagus-bagus"

(Hadis Riwayat Ad-Dailami)

Rasulullah SAW sangat berminat dan memakai wangi-wangian, sebaliknya membenci bau-bauan yang busuk dan keji. Keadaan ini dirakamkan oleh sahabat Nabi SAW, iaitu Anas bin Malik r.a,

Sesungguhnya Nabi SAW tidaklah beliau menolak (apabila diberikan) wangi-wangian)

Bukan setakat itu sahaja, dalam kehidupan seharian pun apabila kita sesuatu perkara itu dikaitkan dengan wangi-wangian maka sudah semesti ianya adalah sesuatu yang mempunyai nilai yang tinggi. Contohnya apabila kita ingin memberikan hadiah atau sesuatu maka adalah lebih baik jika barang/hadiah diletakkan sedikat wangi-wangian agar lebih dirasai nilai pemberian itu. Jelaslah disini menunjukkan bahawa semua perkara yang baik dikaitkan dengan wangi-wangian manakala sesuatu perkara yang tidak baik dikaitkan dengan sesuatu perkara yang busuk. Terdapat banyak kitab-kitab oleh ulamak-ulamak terkenal yang menjelaskan bahawa malaikat menyukai wangi-wangian manakala iblis menyukai sesuatu perkara yang busuk.

Pada keadaan biasa pun sesuatu yang busuk itu akan mengundang perkara yang tidak elok, sebagaimana dirumah kita menyimpan bahan-bahan yang busuk seperti nasi basi, najis anak pada lampin bayi dan sebagainya, sudah tentu bakal mengundang benda-benda yang tidak elok ke dalam rumah kita, lalat akan datang yang pada masa yang sama akan membawa virus, kuman, bekteria dan sebagainya yang bakal member kesan mudharat dengan izin Nya.

Begitu juga dengan akhlak yang tidak elok yang sentiasa dikaitkan dengan sifat busuk hati dan sebagainya, jadi ianya masih berkait rapat dengan sifat busuk, dan pastinya ianya akan mengundang kepada natijah yang tidak elok kepada diri dan juga orang lain.

Kesimpulannya ialah sesuatu yang baik itu akan dapat dikaitkan dengan sifat wangi manakala apa sahaja yang tidak elok dikaitkan dengan busuk. Jadi amalan berwangi-wangian adalah merupakan satu amalan yang disukai oleh Allah s.w.t dan RasulNya SAW, mudah-mudahan dengan amalan ini akan menjadikan satu sebab untuk kita mendapat Rahmat di sisiNya.

---------------------------------------------------------------------------
.......ISLAM DAN WANGI-WANGIAN.......

Sebahagian dari anda mungkin akan menganggap ini adalah perkara yang sangat sederhana, bahkan mungkin akan terucap dari bibir anda sebuah kalimat "kenapa perlu sibuk dan busy body dalam hal-hal yang sedemikian, asalkan melaksanakan solat dan puasa, cukuplah!", "Janganlah terlalu ketat dalam menjalankan hukum agama, yang sedang-sedang sahaja cukuplah." Dan kalimat-kalimat lainnya yang sejenis. Adalah sangat wajar jika kalimat-kalimat yang sedemikian muncul kerana sejak kita lahir, lingkungan kita telah mendidik kita untuk mengenal material yang bernama minyak wangi. Namun sayang, kebanyakan dari kita sering berlaku tidak adil baik dengan diri kita sendiri mahupun dengan orang di sekeliling kita. Kita lebih condong untuk menjelaskan sisi duniawinya saja tanpa memberikan penjelasan tentang bagaimana syariat Islam memandangnya.Padahal Allah telah berfirman :

"Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam secara kaffah (keseluruhan)"

(Surah Al-Baqarah:208)

Dalam Islam, semua syariat adalah sama dalam makna sebuah tuntutan yang perlu dilaksanakan, tanpa mengabaikan sedikit pun isi kandungannya. Islam adalah sebuah agama yang memberi jawapan dan penyelesaian terhadap manusia dalam segala aspek, Adalah menjadi kewajiban sebagai seorang individu muslim untuk menerapkannya dalam kehidupan sehari-hari.

Kembali kepada persoalanan minyak wangi, bagaimana pandangan Islam terhadap penggunaan minyak wangi terutama bagi kaum wanita? Berikut beberapa penjelasan yang diambil dari buku al-Masaail Jilid 2 hal. 151 karya Ustadz Abdul Hakim bin Amir Abdat. Semoga dapat kita ambil hikmahnya dan tentunya dapat diamalkan oleh kita semua:-

Nabi SAW bersabda "Barangsiapa yang diberi harum-haruman, maka janganlah ia menolaknya, kerana sesungguhnya ia ringan bebannya (ringan dibawa) dan harum baunya." (Shahih riwayat Ahmad, Nasa’i, Muslim, dan Abu Dawud dari Abu Hurairah).

Nabi SAW bersabda "Diberi kecintaan kepadaku dari (urusan) dunia kamu, ialah wanita, harum-haruman/wangi-wangian, dan dijadikan kesejukan mataku di dalam solat." (Shahih riwayat Ahmad, Nasa’i, Hakim dan Baihaqi dari Anas bin Malik).

Nabi SAW bersabda "Sebaik-baik harum-haruman (buat kamu) ialah : misk/kasturi." (Shahih riwayat Ahmad, Muslim, Abu Dawud, Nasa’i dari jalan Abu Said al Khudriy).

Nabi SAW bersabda "Apabila salah seorang dari kamu (kaum wanita) menghadiri (solat) ‘Isya (di masjid) maka janganlah ia memakai wangi-wangian." (Shahih riwayat Muslim, Ahmad, Nasa’i dari jalan Zainab).

Nabi SAW bersabda "Siapa saja perempuan yang memakai harum-haruman, maka janganlah ia menghadiri (solat) ‘Isya (di masjid) bersama kami." (Shahih riwayat Ahmad, Muslim, Abu Dawud, dan Nasa’i dari Abu Hurairah).

Nabi SAW bersabda "Apabila seorang perempuan keluar ke masjid, maka hendaklah ia mandi (membersihkan diri) dari wangi-wangian sebagaimana ia mandi janabat." (Shahih riwayat Nasa’i dari Abu Hurairah).

Nabi SAW bersabda "Siapa saja perempuan yang memakai minyak wangi kemudian keluar ke masjid nescaya tidak diterima solatnya sehingga ia mandi dahulu (membersihkan dirinya dari wangi-wangian tersebut)." (Shahih riwayat Ibnu Majah dari jalan Abu Hurairah).

Nabi SAW bersabda "Siapa saja perempuan yang memakai minyak wangi kemudian ia keluar, lalu ia melewati suatu kaum (orang banyak) supaya mereka mendapati (mencium) baunya, maka dia itu adalah perempuan zina." (Hasan riwayat Ahmad, Nasa’i, Abu Dawud, Tirmidzi, Ibnu Hibban, Hakim, Ibnu Khuzaimah, dan Thahawi dari Abu Musa).

Keterangan :

Hadis 1, 2, dan 3 di atas dengan jelas telah mengatakan : sangat disukainya kita memakai harum-haruman/ wangi-wangian. Dan hukum ini bersifat umum, yakni terkena kepada kaum lelaki dan wanita, kerana di hadis itu tidak dibezakan sama sekali di antara lelaki dan wanita. Bahkan dalam hadis pertama itu, ada larangan menolak pemberian harum-haruman. Sedangkan hadis ke-2 menunjukkan bahawa Nabi SAW amat menyukai wangi-wangian dan hadis ke-3 menyatakan bahawa ‘misk’ (minyak kasturi) adalah harum-haruman yang paling baik untuk kita pakai.

Hadis ke-4 & 5 itu menegaskan : haram hukumnya bagi kaum wanita keluar ke masjid untuk menghadiri solat Isya’ dengan memakai harum-haruman. Disebutnya lafaz Isya’ di sini tidak bererti menghadiri solat-solat lainnya adalah dibolehkan. Tidak sama sekali! Ini kerana, hadis ke-6 dan 7 itu bersifat umum mencakup seluruh aktiviti solat, baik solat fardhu mahupun solat-solat sunat (seperti solat tarawih dan solat hari raya). Disebutnya solat Isya’ dalam hadis ke-4 & 5 itu boleh jadi kerana fitnahnya lebih besar kerana solat Isya’ itu dikerjakan di waktu malam.

Hadis ke-6 itu menunjukkan : wajib hukumnya bagi kaum wanita yang hendak keluar masjid membersihkan dirinya dari wangi-wangian sebagaimana halnya ia mandi janabat (mandi hadas besar).

Hadis ke-7 itu mengandung hukum : Siapa saja perempuan yang keluar ke masjid dengan memakai wangi-wangian, maka solatnya tidak diterima oleh Allah SWT. Demikianlah secara zahirnya sabda Nabi SAW. Hendaklah hadis ini jadi perhatian betul-betul, kerana telah kita saksikan, umumnya kaum wanita pada zaman ini, jika mereka keluar ke kawasan yang lapang untuk solat hari raya atau aktiviti lainnya, maka kebanyakan mereka memakai wangi-wangian yang baunya tersebar ke mana-mana.

Dari hadis 4, 5, 6, & 7 serta keterangan-keterangannya dapatlah dengan mudah kita ketahui : Jika keluar ke tempat-tempat ibadah saja telah dilarang keras bagi kaum wanita memakai wangi-wangian, apatah lagi ke tempat-tempat lain seperti pergi ke pesta perkahwinan dan lain sebagainya. Sudah barang tentu larangannya bersifat lebih keras lagi.

Hadis ke-8 mengandung hukum : Kaum wanita telah dilarang keluar dari rumahnya dengan memakai wangi-wangian, meskipun bukan untuk atas niat menunjuk-nunjuk, tetapi sudah barang tentu orang di sekeliling akan mencium dan tertarik akannya. Jika perempuan tetap saja melanggar larangan tersebut, Nabi SAW menegaskan bahawa mereka adalah perempuan zina.


---------------------------------------------------------------------------
.......ANDA DAN WANGI-WANGIAN......

Umumnya pemakaian wangi-wangian yang hanya untuk baunya sahaja, malah sehingga menarik minat orang sekelilingnya adalah amat dilarang dalam Islam. Wangian yang baik ialah yang baunya amat memberi kesan kepada pemakainya manakala amat sedikit kesan baunya pada sekitaran sehinggakan tidak dirasai oleh orang lain.

Juga perlu diingat pemakaian wangi-wangian dengan tujuan berbangga-bangga bakal meruntuh sifat akhlak(emosi) seseorang itu, apatah lagi bahan yang digunakan itu adalah tidak serasi dengan sifat insaniah, contohnya banyak sekali wangi-wangian yang berada dipasaran yang amat mementing baunya dan jenamanya semata-mata sehinggakan menjadi perlumbaan minyak wangi siapakah yang lebih mahal dan tahan lama baunya.

Bahan yang digunakan untuk menghasilkan minyak wangi juga mempunyai kesan yang besar kepada pemakainya. Contohnya penggunaan alkohol sebagai pengawet kepada minyak wangi akan menyebabkan kesan jangka panjang yang buruk pada sistem kulit dan mendapan nutrisi berat pada hati serta penyusutan oksigen dalam sel. Faktor ini akan menyebabkan pemakainya merasai reaksi kesegaran dan kecergasan yang bersifat sementara melalui tekanan mendadak kepada proses metabolisma lipid di bawah lapisan kulit dan agihan oksigen terlarut melalui reaksi potensi darah, akhirnya penggunaan yang berterusan akan menyebabkan tekanan perasan/emosi yang mendadak sehinggakan melahirkan karektor menengking dan meninggikan suara apabila sesuatu perkara tidak mengikut nafsu dan selera keperluan diri pemakainya. Ini akan berlaku dalam tempoh yang agak perlahan sehinggakan tidak perasaan oleh semua orang, namun perhatikanlah pada mereka yang amat mengemari pewangi yang kuat baunya dan mahal harganya. Sesetangah pendapat pada muktahir ini meletakkan bahawa penggunaan minyak wangi beralkohol dibolehkan kerana jumlah alkoholnya yang sedikit berbanding dengan jumlah minyak wangi dan penggunaannya hanya sebagai pengawet sahaja. Pendapat ini hanya melihat kepada ulasan/penjelasan alkohol hanya digunakan sebagai agen pengawet sahaja tanpa melihat kesan sampingan sebenar alkohol yang sebenarnya amat mengganggu sistem keimuman, antibodi dan mental seseorang sebagaimana diterangkan diatas. Tidakkah kita perasaan beberapa peristiwa keruntuhan akhlak adanya kaitan dengan elemen ini, penggunaan alkohol walaupun sedikit bakal mengakibatkan kecelaruan sifat hormon yang amat berkait rapat dengan nafsu makan dan aktiviti seksualiti.

Keadaan ini akan lebih ketara apabila wangian yang digunakan bukannya wangian asli, sebagaimana banyak terdapat dipasaran hari ini yang terdiri daripada wangian tiruan/sentetik samada dijual atas nama pewangi atau dimasukkan ke dalam sabun, bedak dan barangan dandanan diri/kosmetik.

Begitu juga pewangi bilik dan kereta yang sering kita gunakan seharian, tujuan penggunaan itu ialah untuk menghilangkan bau busuk, namum sebaliknya yang berlaku, setelah dispray/dipasang pewangi itu bau busuk tetap berlegaran dalam bilik itu cuma yang berbeza ialah bau wangi daripada pewangi tiruan lebih dominan pada ketika itu, keadaan ini menyebabkan deria bau kita hanya menafsirkan bau wangi semata tanpa menyedari bau busuk dan pertikel busuk telah masuk bersama-sama udara yang disedut ke paru-paru, akibatnya sistem tubuh akan menggerakkan keseluruhan sistem pertahananya untuk melawan dan menutralkan bau dan pertikel busuk daripada mengganggu keseimbangan semasa, jadi ketika ini para penghidunya merasai sedikit kesegaran dan keselesan aromatik dengan mengorbankan sistem imun dan antibodi kepada kerja-kerja yang tak sepatutnya, bayangkan berjam-jam lamanya diri kita didedahkan dengan keadaan ini setiap hari, jadi adillah bagi Allah SWT mengurniakan sebarang penyakit kronik pada kita kerana kita yang memintanya setiap hari dengan amalan yang salah malah memudharatkan ini.

Keperluan dan kepentingan inilah maka RK-i telah mengambil tanggungjwab dan inisiatif untuk melihat secara holistik keperluan wangi-wangian kepada kehidupan seharian, jadi sememang keperluan wangi-wangian adalah berkaitan dengan nilai terapinya yang berterusan, bukan kerana baunya semata-mata, maknanya penggunaan wangi-wangian adalah dengan tujuan terapinya adalah amat digalakkan namum perlu mengambil kira syariatnya, cara penggunaannya, bahan/unsur dan aplikasinnya secara menyeluruh.

Kajian ini telah merevolusikan penghasilan Aromaterapi D-7 Infrasonik dan produk yang berkaitan bagi tujuan rawatan perubatan dan keseimbangan sistem kehidupan.

---------------------------------------------------------------------------
.......TERAPI AROMATERAPI D-7 INFRASONIK.......

Aromaterapi D-7 Infrasonik merupakan produk yang digunakan bagi tujuan kesihatan secara keseluruhan melalui sensitiviti kulit dan keseimbangan sistem kederiaan dengan menggunakan konsep Aromaterapi serta gabungan teknik Hidroterapi Ais.

Ekstrak bunga-bungaan dihasilkan melalui kajian dan adunan dari khazanah alam semulajadi yang kaya dengan khasiat diproses melalui teknologi makmal dan farmasi moden untuk meningkatkan kekebalan sistem imun, antibodi dan hormon serta sistem kelenjar supaya bekerja dengan lebih cekap dan seimbang.

Ekstrak bunga-bungaan digabungkan dalam satu kombinasi pati bunga yang dirakam dengan gelombang bunyi menghasilkan getaran tenaga frekuensi rendah bagi mencapai tahap menghampiri sifar (0Hz) seterusnya meningkatkan tenaga magnetik sebagai kuasa dalaman tubuh (will power) secara semulajadi

D-7 Infrasonik dapat meningkatkan kadar ion-ion negatif di persekitaran tubuh bagi mengawal berbagai bentuk pencemaran gelombang beradiasi tinggi juga mampu meransang reseptor (penerima) saraf bauan / pernafasan yang terdapat pada hidung bagi mengimbangi kadar oksigen di dalam tubuh.

Ini adalah ramuan minyak pati bunga dicipta khusus bagi penjagaan kesihatan secara luaran dan dalaman melalui tenaga getaran wangian pada bunga-bungaan menerusi sistem neuro ke otak sebagai pengimbang semulajadi spritual, emosional, akal dan fizikal individu. Kesuciannya terjamin tanpa unsur kimia untuk kegunaan harian pada semua tahap usia.


---------------------------------------------------------------------------

..PATI BUNGA YANG DITENAGAKAN DENGAN RAKAMAN MAGNETIK "GEMA" INFRASONIK.......

Aromaterapi infrasonik bertindak sebagai booster untuk mengaktifkan tujuh sistem kelenjar dalam rahsia tujuh sistem pengesan ketidakseimbangan tubuh badan.



Bagi tujuan pengaktifan, pengujaan aromaterapi menggunakan lima reseptor kederiaan yang terdiri daripada mata, telinga, hidung, lidah dan kulit. Kulit merupakan deria paling utama kerana ia adalah organ yang besar.

Formula ini menggunakan lapan jenis pati bunga yang terpilih dan terkenal akan khasiatnya seperti ros, lavender, tea tree, peppermint, limau nipis (lime), lemon, orange dan rosemary. Kesemua pati bunga ini diadunkan secara berpasang-pasangan dengan minyak zaitun yang telah disuling secara berperingkat untuk mendapatkan molekul yang cukup halus, dan ringan. Molekul ini akan menghasilkan ruang yang mampu merakam gema infrasonik dengan menggunakan konsep Islamik Bio-Energiologi.

Gema Infrasonik ini dirakamkan pada ruang adunan aromaterapi infrasonik yang mempunyai jarak gelombang yang sangat rendah yang berupaya memintas (dalam rahsia kecepatan) isyarat radiasi seperti kesakitan, habuk, hama, bakteria, kuman, virus mahupun gelombang infrared (inframerah) yang tidak dapat dilihat oleh mata kasar seperti sihir, fitnah, kebencian, penghinaan dan sebagainya.

Formula ini bukanlah ubat tetapi pemakaian dan penggunaannya yang tetap dan berterusan membantu pengaktifan sistem kelenjar yang bakal mengenalpasti sebarang ketidakseimbangan yang berlaku pada seseorang.

Walaupun tanpa dianogsis, daya magnetik yang tinggi dan asli berupaya berinteraksi terus dengan sel/atom dan seterusnya mengenalpasti sebarang ganguan ketidakseimbangan sistem tubuh melalui pengaktifan kecekapan sistem kelenjar. Impuls isyarat ketidakseimbangan yang dikesan hasil daripada pengaktifan tujuh sistem kelenjar tersebut akan dibesarkan isyaratnya oleh jantung yang berfungsi sebagai pusat pengumpulan dan penyebaran tenaga. Seterusnya isyarat ini dihantar ke kelenjar pineal untuk mengesahkan keputusan yang diterima. Hasil keputusan itu akan berinteraksi secara terus dan kembali ke jantung lalu dipancarkan isyarat tersebut ke hati untuk menukarkan glukagon kepada asid amino. Kemudian asid amino ini akan dipasangkan dengan enzim tertentu untuk menghasilkan sebarang remedi pengimbang terhadap sebarang kecelaruan sistem dan sel serta menghasil tindakan pembetulan segera melalui penghasilan hormone melatonin.

Hormon melatonin adalah hormon yang menggerakkan keimunan sistem tubuh melalui keserentakan dan keseragaman komunikasi dan pelaksanaan sistem otak dan sistem tubuh secara harmoni.

Keserentakan pada sistem otak dan sistem tubuh akan mengembalikan keseimbangan sistem tubuh dan menjadi benteng kepada sebarang gangguan ketidakseimbangan yang mencakupi spiritual, emosional, mental dan fizikal.

Pati bunga dengan daya magnetik bukanlah ‘ubat’ yang boleh menyembuhkan tetapi ia bertindak membantu tubuh menyembuhkan diri sendiri dengan merangsang pelbagai sistem tubuh dan organ untuk bekerja semula melalui aliran tenaga penyembuh semula jadi.

Pati bunga melalui terapi magnetik yang merangsang semula aliran tenaga magnetik akan bekerja secara langsung pada bahagian yang sakit.


---------------------------------------------------------------------------

.......BAGAIMANA D-7 INFRASONIK MEMAINKAN PERANAN.......

Aromaterapi D-7 Infrasonik dapat mengimbangi getaran frekuensi otak tengah (Hipotalamus) yang mengawal Hormon DNA genetik kegemukan yang tidak dapat dibantu oleh pelbagai jenis steroid atau kimia pemakanan yang didakwa berkesan. Otak bahagian tengah iaitu Hipotalamus berfungsi mengawal daya tumpuan dan tekanan perasaan. Keseimbangan bahagian itu bermakna anda ceria. Keharmonian dalam mencari ketenangan secara langsung merangsang “thyroid” untuk meningkatkan kerja-kerja metabolisma dengan tahap iodin yang dapat merangsang zat-zat pemakanan terhasil menjadi tenaga semulajadi tubuh dan menghalang lemak yang tidak diperlukan.

Mengawal selera serta meningkatkan metabolisma bagi mengimbangi pengeluaran hormon (penting dalam penjagaan berat badan). Bertindak memelihara maskular (otot yang mengendur). Amat ketara membongkar toksin di dalam air kencing.

Juga menghalang penyimpanan air berlebihan di dalam tubuh melalui potassium. Mengurangkan keletihan, menambahkan kesegaran berfikir, merehatkan tidur dan menenangkan fikiran.
Penggunaan secara rutin dan berterusan bagi meningkatkan kepekaan sistem kederiaan di dalam meningkatkan psikologi atau membantu ke arah mengatasi masalah:

@ Rasa percaya diri
@ Kepuasan jiwa
@ Iri hati – sedih
@ Curiga dan mudah tersinggung
@ Ragu-ragu
@ Ketidaksabaran
@ Menunda-nunda
@ Kejernihan dalam berfikir
@ Histeria
@ Rasa benci dan dendam
@ Perasaan kehilangan arah
@ Daya ingat
@ Konflik
@ Lesu
@ Rasa kebingungan
@ Rasa pengertian
@ Perasaan kosong


---------------------------------------------------------------------------

.......KELEBIHAN AROMATERAPI D-7 INFRASONIK.......

Hanya manusia sahaja sebagai makhluk yang paling peka pada wangian, manakala syaitan/binatang/jin/virus/kuman/bekteria/hama dll amat alah atau tewas pada wangian.

Bagaimana untuk mengetahui ia telah memberi kesan kepada kita?

@ Mengubah dan menimbulkan berbagai reaksi pada perasaan kita.
@ Menimbulkan perasaan muda dan menyegarkan/tenang /relaksasi
@ Meredakan ketegangan/imsomnia
@ Sirkulasi darah lebih teratur dan menghilangkan rasa sukar bernafas
@ Memperbaiki masaalah pencernaan
@ Mengatasi kekejangan otot

Wangian Aromaterapi D-7 Infrasonik paling pantas dan tepat mengesan/menuju ke kawasan sasaran apabila digunakan. Bakteria akan terencat pada wangian. Manakala sel-sel akan hidup semula dengan wangian khususnya Aromaterapi D-7 Infrasonik .Mandi wap atau stim yang berlebihan hanya akan mengeluarkan aroma/haruman tubuh yang paling semulajadi. Sel-sel tubuh akan kehilangan tenaga vital yang semulajadi dengan mandian wap sebegini dan hanya memberi kelegaan segera dan bersifat sementara, jika diamalkan secara berterusan akan terus memberikan bebanan dan tekanan kepada sistem tubuh dalam jangka masa panjang. Pemecahan rantaiaan molekul dalaman akan menyebabkan berlakunya tindak balas kimia luar biasa yang akan mengganggu sistem darah, buah pinggang dan hempedu, akibatnya psikologinya kita akan rasa terikat/ketagih dengan amalan ini, dimana jika tidak melakukannya tubuh kita akan hilang fungsi lonjakan energi, dimana kita akan tidak bermaya, letih dan lesu berpanjangan. Jadi tidak hairanlah sesiapa yang mengamalkan kaedah mandian wap akan rasa tidak selesa jika tidak melakukannya, kekerapannya semakin lama semakin tinggi/kerap.


---------------------------------------------------------------------------

.......INFO MENARIK AROMATERAPI D-7 INFRASONIK.......

Aromaterapi D-7 Infrasonik yang dihasilkan melalui Konsep Islamik Bio-Energiologi adalah merupakan salah satu wangian yang lembut, dimana kesan wangiannya hanya memberi reaksi kepada pemakainya sahaja berbanding dengan wangian biasa yang kesan wangiannya amat kuat dan langsing sehingga dapat dikesan oleh sekelilingnya malah kadang-kadang mengganggu orang di sekitarannya.


Aromaterapi D-7 Infrasonik menggunakan teknologi fenon yang dapat memerangkap reaksi sekitaran dan menukarkannya kepada gema dengan kemampuan menguasai resonans doa dan aksi sehinggakan menghasilkan natijah kebaikan sebagaimana ketetapan Pencipta, Allah swt. Ini bermakna segala perbuatan sihir/radiasi tinggi juga dapat dileraikan secara harmoni dengan pengamalan/pemakaian Aromaterapi D-7 Infrasonik dengan begitu pantas melalui kaedah yang betul mengikut hukum ketetapan Pencipta, Allah SWT.

Aromaterapi D-7 Infrasonik juga tertakluk kepada teknologi masa (gelombang) yang tidak pernah ditakrif oleh mana-mana saintis klasik sebelum ini apatah lagi diamalkan secara istiqomah (konsisten), tetap dan berterusan (malar). Malah penggunaan yang berterusan langsung tidak memberi kesan ketidakserasian seperti masalah ruam kulit, perubahan keserasian bau dan sebagainya

Aromaterapi D-7 Infrasonik ini memiliki beribu-ribu gelombang bunyi di dalam rahsia gema dan 5000 kali lebih kecil daripada ukuran panjang gelombang-gelombang elektromagnetik umum seperti Infra merah, radiasi medan elektrik, gelombang radio, gelombang telefon, radiasi bahan aktif dan sebagainya. Penggunaanya melalui terapi ais akan memberikan kesan leraian radiasi dengan kadar yang amat cepat dan menyeluruh sehingga ke dasar sel

Aromaterapi D-7 Infrasonik menggunakan minyak pembawa yang paling baik iaitu Minyak Zaitun, dimana ianya melalui proses penghalusan molekul bio-distilasi tanpa pemanasan dan “solvent” melalui teknologi nano yang mengandungi medium zarah halus sebagai suatu perantara isyarat untuk menghasilkan pengamatan imej yang lebih jelas dan nyata apabila kita mengenakan daya (niat).

Aromaterapi D-7 Infrasonik suci lagi bebas daripada unsur berat yang boleh memudaratkan seperti keracunan. Pati bunga di dalamnya memiliki keunikan tersendiri, dapat menyerlahkan karakteristik dan nilai kehidupan pemakainya.

Ekstrak bunga-bungaan dihasilkan melalui kajian dan adunan dari khazanah alam semula jadi yang kaya dengan khasiat diproses melalui teknologi makmal dan farmasi moden untuk meningkatkan kekebalan sistem imun, antibodi dan hormon serta sistem kelenjar supaya bekerja dengan lebih cekap dan seimbang.

Ekstrak ini digabungkan dalam satu kombinasi pati bunga yang dirakam dengan gelombang bunyi menghasilkan getaran tenaga frekuensi rendah bagi menghampiri tahap sifar (0 Hz).


---------------------------------------------------------------------------

......AIR, AIR SEJUK DAN AIS SEBAGAI MEDIUM APLIKASI AROMATERAPI D-7 INFRASONIK.......

Air merupakan asal kejadian atau penciptaan semua unsur yang hidup di alam ini. Semua benda jika dikaji dari sudut sains adalah terjadi daripada unsur air. Semua benda itu pula amat alah dan akan kembali menjadi air. Air yang baik dan hidup ialah air yang mengalir. Jika air itu kaku disuatu tempat maka ia akan menjadi busuk dan kotor. Maka di situlah peranan pergerakan (sembahyang) amat penting dalam penjagaan kesihatan. Bagi air yang beku atau ais, ia sebenarnya memiliki struktur yang amat kukuh dan stabil dan inilah sebabnya kenapa mandian ais dan Aromaterapi D-7 Infrasonik juga akan memperbaiki struktur atom yang lemah atau longgar serta boleh meningkatkan kandungan Oksigen dalam tubuh.

Air, udara dan angin merupakan unsur hidup yang bercas negetif atau elektron yang jika ini tiada didalam tubuh maka manusia yang mempunyai cas positif atau proton tidak dapat digetarkan atau meneruskan kehidupan. Tubuh manusia memegang kunci kepada rahsia tanah yang sebenarnya unsur mati yang tidak boleh tidak memerlukan unsur air dan angin sebagai tenaga luaran.

Fakta Al-Quran mengenai peratusan air dan tanah bumi ini adalah sejajar dengan fakta saintifik. Ini terbukti Islam dalam pandangan Al-Quran menyebut sebanyak 32 kali tentang lautan (air) dan 13 kali tentang daratan (tanah). Jika ini dihitung maka peratusan air juga adalah memenuhi 71.111% ruangan tubuh. Iaitu 32 ditambah dengan 13 persamaan dengan 45. Maka peratusan air adalah 32/45 x 100 iaitu 71.111% dan tanah 13/45 x 100 bersamaan dengan 28.888%.

Ini membuktikan air menguasai alam dan tubuh. Tubuh kita adalah penyimpan rahsia alam. Maka air adalah amat penting dalam konsep rawatan manakala tanah atau daratan pula amat penting dalam konsep mengenal kejadian atau penciptaan diri kita. Atas tamadun Islam inilah dijadikan titik tolak (panduan) kepada ahli-ahli sains untuk membuat pemerhatian dan kajian agar ilmu tetap membawa amal dan pengajaran yang menguntungkan.


---------------------------------------------------------------------------

.......AIR MENGIMBANGI KAWALAN TEKANAN RENDAH.......

Orang yang kekurangan air adalah terdedah kepada gelombang yang memberi tekanan perasaan dan secara tidak langsung kemampuan otak untuk berfikir atau berfungsi menjadi lambat dan lemah. Dengan bekalan air yang sedemikian, maka air tadi akan dapat mengesan dan mengimbangi kawasan tekanan rendah yang dipenuhi dengan gas-gas lengai di dalam tubuh yang memberikan tanda-tanda sengal, kebas, bisa-bisa dan seumpamanya. Tubuh atau jasad adalah seumpama unsur yang mati jika kekurangan air. Jika ini berlanjutan, maka kita sebenarnya menuju ke arah kemerosotan nilai kehidupan.

Daya hidup yang mementingkan kebersihan belum dapat menentukan medan tenaga di persekitaran tempat tinggal anda turut bersih. Faktor sudut dan perletakan barang, jenis barang hiasan, warna-warna, cahaya dan pengaliran udara juga mempengaruhi keadaan medan tenaga tersebut samada menjadi panas dan kering atau sejuk dan basah. Sejuk dan basah akan menceriakan atau mengharmonikan persekitaran tempat tinggal dan dapat meningkatkan tahap kesihatan seseorang ke tahap yang optimum. Bagi mendapatkan gelombang persekitaran sejuk dan basah tersebut, maka airlah yang memegang kunci tersebut.


---------------------------------------------------------------------------

.......KEMULIAAN AIR PADA PANDANGAN ISLAM RENDAH.......
Air juga adalah makhluk atau hamba Allah SWT seperti kita. Allah SWT menciptakan segala sesuatu yang hidup daripada air. Air akan taat kepada perintah manusia yang sentiasa patuh kepada Allah SWT. Contohnya Saidina Omar Al-Khatab di zaman pemerintahannya pernah mengarahkan air sungai Nil supaya mengalir semula secara ‘vibration’(terbalik alirannya). Ini boleh terjadi kerana ia mempunyai gelombang yang bertindak mengikut niat kita.

Kisah ini merupakan suatu perkara yang benar-benar berlaku di zaman pemerintahan Saiyidina Umar Al-Khattab RA. Beliau adalah seorang mukmin yang sejati, teguh iman dan amat taqwa kepada Allah SWT. Justeru kerana kekuatan imannya kepada Allah SWT, maka doanya sentiasa diperkenankan oleh Allah SWT.

Semasa pemerintahan Khalifah ke-2 ini, empayar Islam telah berkembang bukan setakat Semenanjung Arab sahaja malah Rom dan Parsi juga telah dapat dibebaskan dari kezaliman pemerintah mereka kepada keadilan dan keamanan yang dibawa oleh pemerintahan Islam.

Kisah ini berlaku di Mesir, ketika itu Khalifah Umar telah melantik seorang pahlawan Islam yang gagah perkasa iaitu Amru Al-As RA sebagai Gabenor di Mesir. Penduduk Mesir ketika itu baru sahaja menganut agama Islam, penduduk asalnya berbangsa Qibti. Sesetengah mereka menganut agama Islam dan sesetengah dari mereka masih dengan agama asal nenek-moyang mereka, ini kerana tiada paksaan dalam Islam, mereka bebas sama ada mahu menerima Islam atau tidak.

Suatu peristiwa ganjil dan aneh berlaku semasa Amru Al-As RA menjadi Gabenor Mesir. Sungai Nil kelihatan mulai surut airnya, airnya tidak melimpah-limpah seperti biasa. Sungai Nil amat penting kepada penduduk kerana ia adalah nadi kehidupan di sana, sungai Nil digunkan untuk menyiram kawasan pertanian dan sebagai sumber air untuk kehidupan mereka. Peristiwa ini amat mencemaskan penduduk Mesir.

Sebelum memeluk Islam, sebahagian besar orang Mesir adalah penyembah matahari. Di antara adat mereka semasa jahiliyyah ialah mengorbankan seorang anak dara pada waktu-waktu tertentu sebagai persembahan kepada Dewa Sungai Nil supaya air sungai Nil sentiasa mengalir.

Dalam keadaan cemas, penduduk berjumpa dengan Gabenor Mesir dan mendesak Amru Al-As RA supaya melakukan adat jahiliyyah tersebut bagi mengatasi masalah sungai Nil ini. Walaupun mereka telah memeluk Islam tetapi masih tertanam kepercayaan jahiliyyah yang telah diamalkan turun-temurun. Amru Al-As RA keberatan menunaikan permintaan mereka kerana adat ini khurafat dan syirik kerana menyembah selain dari Allah SWT. Gabenor meminta tangguh dahulu kerana ingin bertanyakan kepada Khalifah Umar Al-Khattab RA bagi menyelesaikan masalah ini bagi memuaskan hati penduduk Mesir. Amru Al-As RA menulis sepucuk surat kepada khalifah menceritakan dengan jelas masalah yang dihadapinya, semoga khalifah dapat memberikan pandangan bagi menyelesaikan masalah tersebut demi kepentingan rakyat.

Khalifah Umar Al-Khattab r.a. menerima surat tersebut, apabila dibaca, air muka beliau berubah kerana marah dengan sikap penduduk Mesir. Katanya, “Adat ini terang sekali syirik hukumnya. Terang sekali bertentangan dengan ajaran agama kita yang suci. Bukankah Allah SWT yang sebenarnya patut disembah kerana Dialah Yang Maha Kuasa, Maha Pemurah dan Maha Penyayang. Demi Allah, aku sama sekali tidak akan membenarkan penduduk Mesir melakukan adat yang kejam dan bodoh ini”.

Setelah itu, Umar al-Khattab RA mengambil sehelai kertas dan menulis sepucuk surat sebagai balasan kepada Gabenor Mesir. Beberapa hari kemudian surat tersebut pun sampai. Ketika itu sungai Nil semakin surut dan mulai kering, penduduk bertambah gelisah dan cemas.

Amru Al-As sangat gembira lalu membuka surat dari khalifah, alangkah terkejutnya beliau kerana surat itu bukan ditujukan kepadanya sebaliknya Umar Al-Khattab menujukan surat itu kepada sungai Nil. Setelah membacanya Amru Al-As pun terus mencampakkan surat itu ke dalam sungai Nil. Dengan kuasa Allah SWT setelah surat itu jatuh ke dalam sungai Nil dalam sekejap masa air Sungai Nil mulai naik dan akhirnya melimpah-ruah ke kawasan tanah disekelilingnya. Kejadian yang anih ini disaksikan sendiri oleh penduduk Mesir. Semenjak hari itu iman mereka mula teguh dan mereka tidak mengamalkan adat jahiliyyah tersebut.

Surat khalifah Umar al-Khattab itu berbunyi antara lain maksudnya "Surat ini dikirimkan oleh Umar, Amirul Mukminin kepada Sungai Nil, kalaulah air yang mengalir pada tubuhmu itu bukan dari kuasa Allah maka kami tidak sekali memerlukan engkau! Tetapi kami percaya Allah itu Maha Kuasa dan kepadaNyalah kami bermohon supaya engkau mengalir seperti sediakala"


---------------------------------------------------------------------------

.......AIR DAN NIAT.......

Air sebenarnya mempunyai getaran gelombang yang bertindak mengikut niat kita. Ia dapat merakam mesej gelombang elektromagnetik dalam bentuk cahaya ke dalam tubuh melalui niat. Air adalah rahsia kerendahan diri atau rahsia bawahan yang tersembunyi segala rahsia mutiara diri manusia.

Angin dan air adalah unsur hidup kerana ia boleh diarah mengikut niat atau mengikut ukuran gelombang yang dirakam secara saintifik. Mereka sebenarnya sentiasa bertasbih kepada Allah. Begitu juga dengan mahluk-mahluk yang lain. Rahsia Kaabah yang mempunyai ‘signal’ yang paling kuat melalui penghantaran isyarat dari satelit (langit) yang juga memegang rahsia sejuk dan basah kerana adanya air zam-zam dan batu hitam (hajarul aswad) di tepinya. Hakikat niat yang dilakukan secara penyerahan adalah isyarat gelombang yang paling laju dan boleh mencapai ke dasar tubuh. Hembusan dari hidung yang mengeluarkan wap-wap air dengan kandungan karbon dioksida adalah cara memberi mesej kepada air untuk sesuatu tujuan atau niat.


---------------------------------------------------------------------------

.......RAHSIA KEHEBATAN AIR SEMBAHYANG.......

Perawatan menggunakan air adalah sunnah nabi. Mengambil air sembahyang atau kerap mandi adalah rahsia insan yang sebenarnya dapat mengimbangi haba dan persekitaran tubuh yang tidak dapat diselubungi oleh energi yang buruk dan merugikan. Air sembahyang atau wudhu’ sebenarnya mengandungi rahsia yang maha hebat bagi tujuan kesihatan jasmani dan rohani. Mengekalkan air sembahyang atau wudhu’ dapat memelihara semua deria atau pancaindera kita daripada gelombang jarak jauh yang melalaikan. Air wudhu memegang rahsia penyucian diri dan iman. Keimanan inilah yang membuat seseorang menjadi ikhlas, syukur, sabar dan tenang (hening). Kuman atau unsur-unsur tenaga jahat dapat ditundukkan apabila kita cukup minum air, berwudhu dan mandi.


---------------------------------------------------------------------------

REALITI KEHIDUPAN

Dalam kehidupan seharian kita terdedah kepada pelbagai bentuk gelombang di sekeliling kita sama ada yang baik atau sebaliknya. Gelombang tersebut adalah bersifat ghaib atau ‘visual’ iaitu tidak mampu dilihat oleh mata kasar kita. Kita perlu mencuci energi tubuh supaya tidak dipengaruhi oleh radiasi yang terdapat di persekitaran tubuh. Radiasi yang tidak didingini ini wujud disebabkan oleh pendedahan yang berlebihan kepada sinar matahari, amalan/perbuatan, gangguan tenaga luar dan pemakanan yang berlebihan yang gagal dicernakan dengan sempurna bagi pertukaran karbon dalam usus. Ini secara tidak langsung menyebabkan merosotnya kandungan air atau Hidrogen yang turut mencemarkan energi kita dari dalam tubuh.


---------------------------------------------------------------------------

.......AIR PEMBERSIH ALIRAN TENAGA YANG KOTOR.......

Campuran dan pencemaran tenaga dengan peralatan elektrik dan elektronik seperti ketuhar letrik, aliran elektrik, gelombang radio, komputer, televisyen dan seumpamanya boleh diukur dengan peralatan moden. Ini telah diketahui oleh orang-orang zaman dahulu sebelum penemuan alat-alat pengukur bahawa kesemua kecanggihan tersebut perlu dikawal. Pengawalan ini perlu untuk mengharmonikan gelombang yang amat kuat pengaruhnya terhadap keseimbangan dalaman sel-sel tubuh di tahap spiritual, emosi dan mental.


---------------------------------------------------------------------------

.......AIR DAN KEABADIAN TENAGA.......

Gelombang atau segala bentuk tenaga tidak boleh dimusnahkan tetapi ia boleh diputuskan. Bentuk tenaga atau gelombang yang buruk ini memerlukan air sebagai kuasa pemutus yang baik. Walaubagaimanapun gelombang-gelombang ini tetap akan bertemu atau bersambung semula.

"Kerja-kerja pembersihan energi atau gelombang ini perlu dilakukan secara konsisten seperti pengambilan air sembahyang atau wudhu’ sebanyak lima kali sehari".

Kita mempunyai pilihan untuk menentukan tenaga atau daya hidup yang paling selamat dan semulajadi untuk kita guna atau amalkan dalam rawatan atau penjagaan kesihatan kita pada semua tahap spiritual, emosi dan mental.

Di zaman teknologi ilmiah, kini Aromaterapi dengan komponen air adalah kesatuan vital yang paling selamat dan semulajadi untuk rawatan penyakit secara menyeluruh sehingga ke tahap gangguan spiritual.


---------------------------------------------------------------------------

.......PENGGUNAAN DI WAKTU MALAM BERKESAN.......

Aromaterapi D-7 Infrasonik amat berkesan digunakan apabila pesakit menggunakannya di waktu malam dan amat menakjubkan kesannya jika pesakit tidur di tempat yang tidak disinari cahaya. Rahsia air sejuk (kombinasi air dan ais) serta Aromaterapisebagai penghantar isyarat getaran dengan kelajuan gelombang yang tinggi menjadi penawar dan mampu menguasai pelbagai bentuk gelombang yang rendah yang telah gagal berinteraksi dengan tujuh sistem kelenjar yang mengikut susunan warna pelangi di dalam tubuh kita.



---------------------------------------------------------------------------

........MANDIAN AIS SUATU KEHEBATAN.......

Mandian ais dengan Aromaterapi D-7 Infrasonik akan meningkatkan jumlah Oksigen di dalam darah dan meneutralkan gas-gas lengai yang mengganggu tahap kecerdasan seseorang. Kuasa air sejuk (air dan ais) serta D-7 Infrasonik bertindak sebagai peneutral yang ideal dan dapat menghantar isyarat gelombang dengan laju kedalam sistem tubuh.

Air yang mempunyai kuasa semulajadi dapat menentukan kelajuan penghantaran gelombang bergantung kepada keperluan tenaga yang diperlukan oleh tubuh seseorang. Suatu perkara yang harus diingat iaitu air yang mengalir dan jernih juga mempunyai rahsia kelajuan cahaya yang menyerlahkan lagi sinar cantik pada energi anda. Mandi bagi orang yang demam akan dapat mengimbangi sistem organ atau pergerakan cecair atau limfatik tubuh dan juga darah yang cukup bekalan Oksigen.


---------------------------------------------------------------------------

.......BULU ROMA SEBAGAI DERIA YANG TERCANGGIH BAGI MENGESAN ISYARAT GELOMBANG DALAM WAP-WAP AIR.......

Deria atau antena yang mempunyai cas-cas neutron bertindak sebagai reseptor penganalisa dan penerimaan getaran gelombang (Elektromagnetik) terletak dalam rahsia bulu roma kita yang terdapat di mata, di dalam hidung dan telinga. Manakala gigi sebagai pengesan elektrokimia untuk kekuatan tulang (Struktural). Bulu roma adalah pancaindera yang unggul sebagai mata minda atau mata batin yang menghubung dan mengimbangi antara kita dan kebesaran alam. Adalah sangat efektif untuk pelbagai jenis penyakit jika kita menambahkan sedikit sulfur dan garam kepada air mandian. Ais dapat menyerap elektron dari udara sekitarnya dan melepaskannya semula ke bahagian luar tubuh kita.


---------------------------------------------------------------------------

.......AIR YANG DITAMBAH TENAGA SEBAGAI KUASA PEMANGKINAN DI DALAM AROMATERAPI D-7 INFRASONIK.......

Manusia memiliki 99 peratus tenaga atom dan tubuh manusia boleh menyimpan tenaga serta boleh bertindak sebagai reaktor nuklear yang hebat. Aromaterapi D-7 Infrasonik dirumus secara khusus dengan ditambah tenaga ‘partikal pemercepatan pemangkinan’ bagi mengekplotasi kehebatan ini. Mandian ais yang telah dititiskan beberapa titik D-7 Infrasonik dapat meningkatkan tenaga yang rendah pada tubuh dan melepaskan tenaga tersekat serta mengubah pola atau medan elektrik atau sinar X dan radioaktif yang mencemarkan tenaga perisai serta mengganggu sistem tubuh dengan mempercepatkan atau melambatkan frekuensi tenaga setiap sel-sel yang tertentu. Warna dari cahaya yang terperangkap di dalam memori ais amat kuat mempengaruhi keseimbangan sel-sel tertentu dalam sistem tubuh kita.

Mandian yang kerap dan konsisten selama tujuh hari dengan menggunakan Aromaterapi D-7 Infrasonik akan mengubah spiritual, emosi dan mental ke tahap yang lebih menceriakan. Secara perlahan-lahan anda akan mengalami perubahan fizikal sehingga ke tahap yang lebih bertenaga , mengurangkan tanda-tanda keskitan seperti kebas, kejang, ngilu dan akhirnya anda akan pulih daripada gangguan kesihataaan yang mengelirukan.

Mandian air yang ditambah dengan Aromaterapi D-7 Infrasonik serta ais dapat memutuskan gelombang radiasi luaran yang mana jika selagi tidak diputuskan ianya akan menjadi tarikan kepada kebocoran radiasi dari dalam tubuh. Bahagian perut dan usus dikenalplasti menjadi sumber radiasi tersebut dengan kemunculan asid sebagai kuasa tarikan kerana ia mewujudkan kawasan tekanan paling rendah. Aromatherapi berupaya merangsang kelenjar pineal melalui isyarat deria bulu roma melalui konsep media (Hidroterapi) menuju ke sasaran mahkota teratas di pusat kawalan iaitu kelenjar pineal dan ini akan meningkatkan paras melatonin.



---------------------------------------------------------------------------

.......AIR DAN KEAJAIBAN MELATONIN.......

Alami perasan awet muda dengan pengambilan jumlah air yang mencukupi dan tingkatkan tahap immunisasi tubuh untuk mementang segala jenis alahan. Penggunaan Aromaterapi D-7 Infrasonik akan mencuci medan elektromagnetik yang buruk di persekitaran tubuh dan menjadi benteng atau perisai halus agar tubuh tidak ditembusi oleh gelombang-gelombang yang merugikan. Rawatan Komplimentari Insaniah (RK-i) mengenalpasti bahawa 75% penyakit sebenarnya bermula daripada gangguan kerohanian dan kejiwaan. Ramai yang menggunakan Aromaterapi D-7 Infrasonik untuk mendapatkan kesan Terapeutik memperbaiki diri dan kualiti kehidupan yang mengalami kemerosotan nilai seperti (sedih, kecewa, putus-asa, keliru, patah hati, terperanjat, melatah, gelisah, murung, bingung, tertekan, dan sebagainya.


* Sekadar maklumat berkenaan penggunaan bunga, air dan kaedah penjagaan kesihatan.

No comments:

Post a Comment